
Érdekes és figyelemre méltó reklámkampányt folytattak le 2007-ben Amerikában, Wymoningben, ahol - a Yellowstone National Park and Heritage Centertől kezdve a legkisebb könyvtárakig - az egész állam összes könyvtára összefogott és felfogadtak egy profi reklámügynökséget. A marketingkampány célja természetesen az volt, hogy felhívják magukra a figyelmet és becsalogassák a helyi polgárokat a könyvtárakba. Ezt nem csak az eléggé impresszív és figyelemfelkeltő óriásplakátok és matricák, újság és rádióhirdetések segítették, de a minden helyi lakos által elérhető WYLDCatalog is, amelybe az államban mindenhol használt olvasójegyével léphet be az olvasó (WYLD – Wyoming Library Database). A kampány második szegmense egy „gerilla marketing tevékenység” volt. A humor és könyvtár összekapcsolásával mutatták meg, hogy a könyvtárak sokkal érdekesebbek, mint ahogy eddig az emberek gondolták. A weblapjukon online áruházon keresztül (http://www.cafepress.com/WyomingLibrary) vásárolhatók meg a különböző könyvtár népszerűsítő ábrákkal ellátott termékek: bögrék, táskák, ruházat, matricák, naptárak széles kínálatából választhatnak a vásárlók.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése