2011. május 8., vasárnap
Könyvtári szolgáltatások
A marketingkommunikáció egyik feladata, hogy a szolgáltatások hírét eljuttassa a felhasználókhoz, és meggyőzze a potenciális használókat arról, hogy vegyék igénybe azokat. A könyvtári marketing egyik nagy területe a könyvtári szolgáltatások. A könyvtári szolgáltatásokat két részre oszthatjuk: alap- és kiegészítő szolgáltatásokra. A hagyományos könyvtári feladatokon kívül (tájékoztatás, kölcsönzés, hosszabbítás, visszavétel, előjegyzés) ma már új feladatokat is fel kell vállalni. Amikor korszerű könyvtárról beszélünk, elengedhetetlen a szolgáltatások elektronikus módjának kialakítása, valamint az „önkiszolgáló”, és „online” nyitva tartási rendszer bevezetése. Az információs technológiák fejlődésének köszönhetően ma már szinte „elvárás”, hogy egy könyvtár is jelen legyen a különböző közösségi portálokon: pl. az iwiw-en, és a facebook-on, ahol nemcsak bejelölhetik ismerősnek a felhasználók, hanem értesülhetnek a különböző könyvtári eseményekről, hírekről, érdeklődhetnek a különböző szolgáltatások után. A YouTube-on pedig akár egy figyelemfelkeltő, nem szokványos spottal is népszerűsíthetjük könyvtárunkat.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése